Poslednjih godina, veliki broj avio-kompanija uvelo je mogućnost onlajn prijavljivanja za let preko sopstvenih vebsajtova. Na taj način avio-kompanije štede vreme i ubrzavaju proces prijema putnika na samom aerodromu. Putnicima koji kupe avio-kartu u turističkim agencijama a nisu naročito spretni na internetu, agenti takođe čekiraju karte onlajn. Kod nekih loukost kompanija, takvo čekiranje je čak obavezno.
Prilikom onlajn čekiranja, putnik ukucava podatke sa svoje rezervacije: šifru rezervacije, ime i prezime, kao i podatke iz pasoša (datum rođenja,
broj i datum važenja pasoša). Po ispunjavanju formulara, sistem izdaje boarding kartu u PDF formatu, koju putnik zatim štampa i nosi sa sobom na
aerodrom. Danas je takođe moguće poneti boarding kartu i na svom smart telefonu i pokazati je službeniku na aerodromu.
U današnje vreme, svaka boarding karta izdaje se s barkodom, u kom su sadržane sve informacije o letu i putniku. Ova slika sa naizgled nebitnim brojkama i slovima, zapravo je važan dokument koji putnici ne bi trebalo da prikazuju nigde drugde osim prilikom ukrcavanja na let. Međutim, danas mnogi putnici postavljaju fotografije sa svojih putovanja na društvene mreže, a ponekad, u samoj najavi putovanja, postave i sliku svoje bording karte s pratećom porukom: „Spremni smo za putovanje.“
Važno je znati da ovakve objave mogu imati dalekosežne posledice. Dobar haker, ili zlonameran kompjuterski stručnjak, sposoban je da pomoću koda, koji ste objavili na društvenoj mreži, promeni vaše lične podatke, vreme leta ili druge podatke unete u sistem prilikom rezervacije, te da vam na taj način napravi ozbiljan problem prilikom prijave za let.
Avio-kompanije i turističke agencije svakodnevno rade na poboljšanju zaštite privatnosti putnika, međutim, i pored toga, trebalo bi i sami da povedete računa o sopstvenoj bezbednosti tako što nećete objavljivati svoje lične podatke u obliku barkoda na društvenim mrežama.