Srbija je zemlja koja ima mnogo da ponudi, ističe se svojom istorijom i prirodnim lepotama kao egzotična destinacija, pogotovo prekookeanskim turistima.
Privredna komora Srbije počela je prošle godine sa kreiranjem zajedničkih turističkih proizvoda u regionu. Umrežavanje omogućava da se zemlje zajedničkim snagama, mnogo kvalitetnije i efektnije bave promocijom i razvojem turističkih tura koje zajedno nude, kaže Tijana Maljković, sekretar Udruženja za turizam Privredne komore Srbije.
Privredna komora Srbije u saradnji sa Stopanskom komorom Makedonije, na 40. sajmu turizma predstavila je novi projekat „Exploring Culture and Nature“ – zajednički turistički proizvod Srbije i Makedonije. Turističke agencije koje učestvuju u realizaciji ovog turističkog proizvoda su iz Srbije – „Magelan“, „Robinzon“ i „Panacomp“, a iz Makedonije – „Aurora Tours“ i „Pine Holidays“. Proizvod je kreiran prvenstveno za daleka tržišta kao što su Emirati, Kina, Japan, Indija, Iran, Sjedinjene Američke Države i druga prekookeanska tržišta, ali i skandinavsko i zapadnoevropsko.
Religiozna tura „Spiritual Highlights of Serbia and Macedonia“, u trajanju od 11 dana namenjena je u prvom redu skandinavskom i zapadno-evropskom tržištu. U Srbiji se obilaze prvo Vojvodina – Novi Sad, Fruška gora, Sremski Karlovci; zatim Beograd, Ravanica, Felix Romuliana, Niš sa Vinarijom Aleksandrovac, manastiri Žiča, Studenica, Sopoćani, Crkva svetog Petra i Pavla, Gračanica, Sokolica i Pećka patrijaršija. Deo ture kroz Makedoniju polazi iz Skoplja, zatim kroz Tetovo, Mavrovo, Debar, Ohrid, Bitolj i Pelister, sa obilaskom memorijalnog spomenika Majci Terezi. Ove ture realizuju agencija „Panacomp“ iz Novog Sada i „Pine Holidays“ iz Makedonije.
Vinska i gastronomska tura, 12 dana Za ljubitelje prirode – „Rendezvous with nature“, 16 dana Religiozna tura – „Spiritual Highlights of Serbia and Macedonia“, 11 dana
Dvanaestodnevna vinska i gastronomska tura aktuelna je za posetioce tokom čitave godine. U ponudi je agencije „Magelan“ iz Novog Sada i „Aurora Toursa“ iz Skoplja. Kreće se u obilazak Vojvodine, Sremskih Karlovaca i vinarija po Fruškoj gori. Zatim, preko Smedereva, Viminacijuma, Srebrnog jezera, obilaska Golubačke tvrđave, Lepenskog vira, do degustacija na Kapetan Mišinom bregu. Vožnja kroz Đerdapsku klisuru, noćenje u Kladovu i obilazak Rajačkih pimnica, nezaobilazni su deo ture. Jezero Bor, Felix Romuliana, kao i degustacije u vinariji Jović i Malča su deo rute ka Skoplju, kanjonu Matka i Vodnu. Arheološki lokalitet Stobi, sa vinarijama Stobi, Tikveš, Popova kula, Kraljica Marija planirani su za 8. i 9. dan ture, uz gastronomsku bogatu ponudu u Mrzencima, Kavadarcima i Strumici. Za sam kraj, rezervisan je vodopad Kolešino, kao i manastir Lesnovo.
Treća tura za ljubitelje prirode „Rendezvous with nature“ je najduža i traje 16 dana. Polasci su rezervisani za maj, jun, jul, avgust i septembar, a organizatori su „Robinson Adventure Team“ iz Beograda i „Aurora Tours“ iz Skoplja. Iz Beograda se kreće za Zasavicu, Banju Koviljaču i Sunčanu reku. Planinarenje kroz Sokolske planine, obilazak Sokograda, Vrhpolja i reke Drine, vodi ka Nacionalnom parku Tara, jezerima Zaovine i Perućac. Vožnja Šarganskom osmicom je nezaobilazna, uz foto-safari na Uvcu sa orlovima. Obilazak Terzića avlije, manastira Žiča i Vrnjačke Banje, vodi nas Đavoljoj varoši i Nišu. U Makedoniji se obilazi nacionalni park Mavrovo, Ohrid, jezero Prespa, Brajcino, Bitolj i Pelister. Tokom poslednja tri dana ture u Makedoniji obilaze se manastir Treskavec, vinarija Popova kula, Strumica, vodopad Kolešino, selo Smolare i eko-region Maleševo.
PKS je prošle godine počela sa kreiranjem zajedničkih turističkih proizvoda u regionu. Pojedine turističke agencije imaju pakete koji obuhvataju najmanje po dve države regiona, ali do sada nisu bili adekvatno umreženi i podržani od nadležnih institucija. Na prošlogodišnjem Beogradskom sajmu turizma, zajedno sa komorom Crne Gore, predstavljen je prvi zvaničan zajednički turistički proizvod Srbije i Crne Gore „Wild Soul of Europe“.
Proširenje na ceo region
Plan je da se proizvodi koje je inicirala PKS sa Makedonijom i Crnom Gorom, prošire i na druge zemlje u regionu. Uz plasiranje i promociju zajedničkih proizvoda koji objedinjuje regionalnu ponudu, države, u saradnji sa privrednim komorama i resornim ministarstvima, nastaviće da rade na usaglašavanju viznih režima, standarda usluge i smeštaja, u skladu sa kulturom i običajima turista sa novih tržišta. To uključuje edukaciju zaposlenih u čitavom sektoru usluga, zajedničke kampanje za daleka tržišta uz podršku nacionalnih avio-prevoznika.
U aprilu pare za projekat
Za dalji razvoj zajedničke turističke ponude veoma je važan Komorski investicioni forum (KIF), gde su, kroz projekte, planirana velika sredstva namenjena razvoju turizma i zajedničkih turističkih proizvoda. Sredstva, namenjena za zajednički turistički proizvod koji će KIF, u ime svojih članica, razvijati, biće objavljena tokom aprila meseca.
Izvor: Blic